Det bögarnas fel!!!!

Jeg blir så lei meg når jeg leser dette:

Etter hvert som homser blir eldre blir det vanskelig å få seg noe. Homser går etter de unge, pene, de liker glitter og stas og rus…. Har de kvinneposisjonen, bunnposisjonen (!), må de snart bruke bleier…”

Hun som skriver dette i Dagbladet i dag er en betydelig figur i Norsk samfunnsliv. Filosof og feminist, katolikk og vinner av Fritt Ord Prisen. Nina Karin Monsen har vært en tydelig stemme og en sterk motstander av likekjønnet ekteskap.

Jeg er en halvstudert røver og prøver ikke å påstå at jeg er noe annet. Men Nina Karin gir inntrykk av at hun er akademiker. Hun skal ha tenkt igjennom ting før hun sier noe…Jeg siterer henne en gang til ” De liker glitter, stas og rus….”  Slik svarer en halvstudert røver på den slags vrøvl! 

12472290_10154098233446133_4480794206269927410_n

Kort fortalt, å være homse betyr at du har blitt foraktet, spyttet på, slått, undertrykt og misbrukt i hvertfall 2000 år. Den kirken Fru Monsen har konvertert til har spilt en sentral rolle i dette arbeide. Fru Monsen etterlyser mer kritisk søkelys mot homsenes cruising-kultur og hun får det til å høres ut som om alle homser er promiskuøse ut i fra deres seksualitet. Altså det å være promiskuøs er en del av det å være homofil. Jeg vil etterlyse litt mer fantasi hos Fru Monsen. Kunne det ikke tenkes at parkkultur og annonym sex mellom menn i mørke bakrom og kjellere heller er et resultat av at man har blitt tvungen til å gjemme seg bort av prester og øvrigheta? Å være prinsippfast, åpen og modig er ikke så lett når du risikerer å bli kastet til tigerne – I FLERE TUSEN ÅR! Vil ikke det å gi homser samfunnets beskyttelse og aksept heller være en måte å jobbet mot cruisingkulturen på? Eller er det egentlig ikke cruisingkulturen Fru Monsen vil til livs? Kanskje det heller er sånn at det er homsene hun generelt har et problem med?

Mine ord kommer til kort her. Men jeg er så takknemlig og glad for at det er noen svensker som tar Fru Monsen på kornet. Finn frem popcorn, len deg tilbake og vær viten til hvordan komikere fillerister fantasiløse og forutinntatte og fordømmende, i dette tilfellet, filosofer. Snurr film og del gjerne!

 

Dette innlegget ble publisert i Annet. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

