Mine best second hand kjøp!

På torsdag var jeg gjest hos Kvelds Åpent på NRK radio. Jeg har vært der før så det var veldig koselig at de vil ha meg tilbake i studio. Vi pratet litt om mote og stil for menn.

IMG_0593

Klokken er en Breitling kjøpt på nettauksjon

 

Vi kom også innpå dette med second hand. For noen år siden bodde jeg i Stockholm og det var der jeg ble introdusert for bra second hand i en butikk som heter Herr Judith.

Jeg oppdaget en stabel med kashmirgensere og lot hånden gli igjennom bunken. Plutselig var det noe som føltes helt annerledes enn alle de andre genserne. Jeg dro ut en rød kashmirgenser som jeg fikk vite var fra 80-tallet. Og greia var at på 80-tallet var etterspørselen etter kashmir relativ liten så da brukte man fortsatt bare brysthårene på kashmirgeita når man skulle spinne garn. I dag barberer man hele geita og det meste blandes ut med lammeull…

Denne røde genseren ble mitt første second hand kjøp og etter den gang har det blitt mange flere.

Det kan være lurt å ha noen huskeregler når man kjøper second hand

1: Ikke kjøp et helt antrekk, men sett sammen nytt og gammelt så får du en mer oppdatert look.

2: Vær kritisk – ser du et tilbud om 5 skjorter for 100 kr så kan det være ganske dyrt hvis man aldri kommer til å bruke de skjortene! Og gå for kvalitet – les vaskelappen og velg ting som er i rene materialer – bomull, ull, silke og lin.

3: Se etter denim og skinn. Jeans og skinnjakker kan nesten bli finere med årene – her kan du gjøre noen skikkelige kupp!

 4: Det er lov å være litt merkegal. Kjøper du vintage LV, Gucci eller Dior så er sjansene for at du får igjen pengene dine store, hvis du bestemmer deg for å selge igjen.

NB! Fretex har ikke monopol på second hand! – Let etter grupper på Facebook, nettbutikker eller nettauksjoner – virkelig godbiter kan du finne på bukowskis.com, Lauritz.com eller bruun-rasmussen.dk

Etter sendingen fikk jeg noen spørsmål på Facebook om jeg ikke kunne vise noe av det jeg har kjøpt Second Hand. Så her er en smakebit!

 

IMG_0623

Den røde kashmirgenseren er fortsatt en av mine second Hand favoritter, fra Hogg of Howich, skjorte fra Stenström, jeans fra Won Hundred, skoene er også et second Hand kupp fra Gucci, jeansjakke fra Levis, solbriller fra Moods of Norway, grønn natogenser også kjøpt brukt.

IMG_0617

Frakk fra These Glory Days, sort høyhalset genser fra Tommy Hilfiger, jeans fra Won Hundred, sko er et second hand kupp fra Loyds, og messenger bag fra Louis Vuitton var et funn jeg fant på nettauksjon hos Lauritz

 

IMG_0632

Second hand genser fra Dior, skjorte fra Wolsey, skjerf fra Scotch & Soda, notatblogg fra Moleskin, dressbukser fra Tiger of Sweden, slips fra Carlo Palazzi, sko fra Santoni, parfyme fra L`Occitane

 

Dette innlegget ble publisert i Annet. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

