En slem morgenstund…

 

IMG_0341Sola titter inn i rommet, men ikke på en myk, søndagsaktig måte. Mer som en sterk lampe som settes i ansiktet ditt a la forhørsrommet hos FBI. Sollyset avslører alle hemmeligheter, alle rynker, gusten grå hud og poser under øynene. Hvor mye jeg drakk i går…. Jeg kniper igjen øynene, forsøker og lure sola mens hjernen spoler tilbake.

– Ahhhh, ja det stemmer. Min egen seng, mitt eget hus, ingen gjester har overnattet så vi trenger ikke lage frokost til noen. Og i kjøleskapet står det en iskald uåpnet appelsinjuice….

I det jeg tenker på den kalde drikken skjer det noen koblinger i hjernen min og jeg kjenner at jeg må VELDIG pisse.

Med et sukk kjemper jeg med ut av sengen, kler på meg og tusler ned på kjøkkenet. Knurr følger glad og fornøyd etter og venter forhåpningsfullt ved kjøleskapet mens jeg tar en slurk av appelsin juicen. Dagen er i gang!

Middagen i går var superhyggelig – vi satt og skravlet, lo og spiste i ni – 9 – timer!!! Og ingen av oss tok et eneste bilde eller sjekket mobilen en eneste gang – det bare ble sånn!

Jeg hadde laget fylte tomater, langstekt lammebog, bakte rotgrønsaker, ost og sjokolademousse. Og så lagde jeg en skysaus som jeg smakte til med persille og litt espresso! Supergodt – men jeg har altså ikke et eneste bilde å vise til!

Hahaha – Old Fashion Party der altså! Håper dere har en bedre start på dagen enn meg… I morgen er det striskjorte og havrelefse som gjelder!

IMG_7729

Kaffe!

 

Dette innlegget ble publisert i Annet, Livet på landet. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

