En aldeles utmerket Langfredag!

Jeg har lagt i den siste vedkubben i ovnen og snart skal jeg gå å legge meg – i stua har jeg slått av lysene og bare en lampe, flammene fra ovnen og skjermen på MAC`en lyser opp her jeg sitter i spisestua.

Dette har vært en perfekt fredag.

Kl 1000 kommer Olle forbi med hundene og mens vi går ned for å treffe Britta med Nixi, en utrolig sjarmerende Bouvier. Så kommer Anna med sin cocker spaniel Robbi. Robbi er en kåt kar på sine gamle dager og siden den ene hunden til Olle har løpetid så måtte han pent holde seg i bånd for å forsikre oss om at han ville oppføre seg som en perfekt gentleman. For det er han faktisk – når det ikke er tisper som har løpetid i nærheten.

Kl 1100 kjører Marius og jeg ut til Henrik for å hente ved. Noen naboer har felt noen trær og vil bli kvitt veden. Den har allerede ligget på bakken i ett år så den er mildt sagt våt, men jeg tror vi skal klare å få tørket den i løpet av sommeren. Vi kløvde og stablet og alt var klart før en sen lunsj. Rester fra middagen i går – Osso Bocco!

Kl 1400 lunsj, slappe av, gå en liten tur.

Kl 1700 Henrik kommer forbi og ser hvordan det har gått med veden og vi drikker kaffe og smaker på min påske-sitron-kake! Jeg legger ut oppskriften i morgen – supergod!

I kveld har vi bare kikket på TV. Jeg tror det kommer til å fryse på i natt så jeg har stengt utevannet igjen. Nå slukker jeg lyset. En helt utmerket fredag her på landet altså!

IMG_9548

IMG_0483

IMG_0485

IMG_0473

 

Dette innlegget ble publisert i Annet. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

