Øye for medmenneske

Her om dagen ble jeg invitert til en presselunsj for Specsavers. Siden jeg har brukt briller siden ungdomsskolen tenkte jeg det var en fin anledning til å se hva som er nytt på brillefronten. Dessuten burde jeg tenke på å skaffe med noen nye briller fremover.

 

IMG_0736

Specsavers er optikerbutikken som kanskje ikke har den siste Chanel-modellen. Men de poengene de ikke får for trend, tar de igjen på gode verdier i selskapet. Og da snakker jeg ikke kroner og øre!

Da kjeden startet opp på 80-tallet var tanken at de skulle tilby kule briller som folk flest kunne ha råd til. Og den linja har de kjørt videre på. Velger du en Specsavers-innfatning som koster mer enn kr 795 så får du ”ekstrautstyr” med på kjøpet. Ønsker du deg fargeskiftende glass, progressive glass eller UV filter så spanderer butikken dette på deg!

IMG_0199

Specsavers gir deg også muligheten til å donere de gamle brillene dine til et veldedig prosjekt. De har et opplegg i Tanzania hvor de deler ut briller til noen som på den måten kan få hjelp til å få et godt syn. Det er vanskelig å gjennomføre en skolegang når du ikke ser! Det er sånne ting vi tar for gitt her hjemme, men som ikke er en selvfølge andre steder i verden.

Det er alltid hyggelig når jeg treffer Per Sundnes på slike presselunsjer. Han har vært ambassadør for Specsavers og var med på en av turene til Tanzania.

 

IMG_0028

”Først trodde jeg at jeg skulle være med på en luksustur, men vi jobbet fra 0800 om morgenen til 2000 på kvelden. Men det var det verdt! Jeg fikk gi et par briller til en 11-år gammel gutt som nesten ikke hadde sett noe før. Og det første han fikk se når han fikk på seg briller var meg… ” Per Sundnes

Så hvis du har noen gamle briller liggende, doner de til en god sak da vel!

”Du skulla ha gått til Specsavers ”

 

IMG_0203.jpg

IMG_0201

 

Dette innlegget ble publisert i Annet. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

