Klærne som alltid er der for deg!

Det er med klær som med gode venner, de beste bare er der for deg alltid! Jeg har to digre garderobeskap. Begge er så fulle at jeg ikke egentlig vet hva som ligger bakerst eller nederst. Innimellom får jeg ”ånden” over meg og tømmer skuffer og skap – gir bort og kaster og begynner på forfra. Drømmen er å ha den perfekt basegarderoben med noen få enkle plagg av ypperste kvalitet.

Som regel går det ganske kort tid før skapene er fulle igjen…

Men hver gang jeg rydder har jeg noen klassikere som jeg bare ikke klarer å kvitte meg med. De har overlevd utallige opprydninger og vært igjennom flere flyttinger. De er utslitt, har hull og har mistet fasongen, men jeg elsker dem allikevel. De er mine favoritter. Her tenkte jeg å vise noen av dem

TURKLÆR:

IMG_0105

Disse Timberlandstøvlene digger jeg og jeg har sikkert hatt dem i godt over 15 år. Jeg bruker de hver eneste helg når jeg går tur og de funker i all slags vær også på vinteren. Jeg har aldri behandlet de særlig godt eller impregnert skinnet eller noe slikt. Men kvaliteten er upåklagelig. Disse bootsene har båret meg over fjell, myrer og gjennom skoger samtidig som de har beskyttet ankler og hindret overtråkk. Sammen har vi hatt 1000-vis av store naturopplevelser.

Cargobuksene kommer fra Tommy Hilfiger. Jeg har hatt de i fire, fem år. I fjor brukte jeg dem som malebukser. Men stort sett bruker jeg de når jeg er i skogen. Lommene på siden er utrolig praktiske når man en varm sommerdag bare går med en t-skjorte og ikke har en jakke man kan legge nøkler og telefon i.

Skjorta er fra Tommy Hilfiger

Raggsokkene er fra Gaupa

Kamera er fra Leica

Skjerfet er strikket av en kompis – Dagfinn Skoglund

 

CAFESTIL:

IMG_0109

Jeg har en svakhet for kasjmir. Det finnes ikke logikk bak ønsket om å eie et kasjmirplagg. Visstnok er det mykt, men kasjmir er ikke spesielt slitesterkt og vanskelig å vaske. Men som en av musene sier i Disney-klassikeren Tornerose/ Askungen ” alldeles, alldeles underbart!”

Denne genseren fra MeltingPoint har mistet fasongen fullstendig og den har flere hull i seg. Men den er en av mine aller beste venner. Den stryker meg forsiktig over kinnet når jeg er lei meg og den retter meg opp i ryggen når jeg behøver å skjerpe meg!

Skjorta kommer fra J. Lindeberg

Solbrillene kommer fra Converse

Slipset kommer fra Carlo Palazzi

Beltet kommer fra Montblanc

Skoene kommer fra Santoni

Sokkene kommer fra Burlington

Dette innlegget ble publisert i Annet. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

