Piker, whisky og sang!

Regn i lufta, slaps på bakken og isende vind fra fjorden i nakken. Dagen i dag har ikke akkurat vært noen toppen vårdag her i Oslo. Men bortsett fra været så har dagen vært strålende!

Jeg fikk en SMS i dag tidlig hvor noen tipset meg om en veldig spennende jobb. Siden jeg er mellom prosjekt  var jo det en veldig bra start! (PS tips meg gjerne om spennende ting som skjer – jeg trenger jobb!!!!)

Jeg nekter å sitte hjemme i joggebuksa med chipsposen og deppe over å være arbeidsløs. Min tanke er at jeg får komme meg ut hver dag – treffe folk, snakke med folk og søke på det som dukker opp av jobber. For det er mye gøy som skjer.

Så etter å ha sendt avgårde noen søknader så traff jeg Sophie Elise og en hel gjeng superfine folk på en Whisky smaking.

IMG_0013

Highland Park lanserer en whisky de kaller ICE. Sterke saker! Urtepreget, innslag av eukalyptus kanskje litt mot lakris. Highland Park ligger på Orknøyene. Gammelt viking territorium der altså. Og det hadde ikke vært meg imot om vi hadde beholdt disse forblåste øyene nord for Scotland. For det hadde vært gøy å kunne si at Highland Park, den norske whiskyen…. Men vi fikk olje – Scotland fikk whisky, greit nok og skål for det!

IMG_0011

Problemet med å drikke whisky og være arbeidsløs midt på dagen er at det rett og slett er verdens største klisje. Les jeg er verdens største klisje!!! Så nå prøver jeg desperat å bli edru – er på tredje cappuccinoen nå. Det funker dårlig – føles heller som om jeg har helt i meg en mengde Espresso Martini. Så nå er jeg på vei hjem, småtraller litt for meg selv og er optimist. Lykke til med trening i kveld sier jeg bare!

IMG_0015

IMG_9985

Dette innlegget ble publisert i Annet. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

