Dressen, mannens beste venn!

For en stund siden var jeg ute og spiste middag med en venninne. Hun er veldig ung, eller jeg er veldig gammel. Det blir to sider av samme sak. Men uansett, vi var ute og spiste og jeg hadde tatt på meg en dress. For et par år siden så rensket jeg opp i garderoben og kastet flere gamle dresser. Men akkurat den her fikk jeg meg ikke til å kaste. Så dressen jeg hadde på meg var en pin stripe dress som ble kjøpt i det herrens år 1996! I dag er snittet på jakken noen cm for lang og buksene føles litt vide, men i det store og hele så sitter dressen fortsatt som et skudd! Under middagen oppdaget vi at dressen var like gammel som min borddame. Da lo vi godt!

Jeg synes dette sier ganske mye om forskjellene på en herregarderobe og en damegarderobe. Vi gutta er mye mer klassiske og selv om snittet på dressen også forandrer seg så blir det klassiske aldri helt feil.  Derfor er det lurt å legge et par tusenlapper ekstra på en god dress. Det er garantert en god investering. Og så er det en evig sannhet – alle ser bedre ut i en dress!

I kveld kl 2100 skal jeg inn til NRK og være gjest på Kveldsåpent på P1 – her skal jeg snakke mer om stil og fete dresser!

Jeg tok noen bilder i formiddag av dressen som er 21 år! Denne skal jeg aldri kaste!

IMG_9796

IMG_9831

 

IMG_9837

IMG_9807

Dette innlegget ble publisert i Annet. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

