Norges beste boyband!

I morgen er det Melodi Grand Prix og i år synes jeg det er litt ekstra spennende. Et av bandene som er med har jeg nemlig et litt spesielt forhold til.

For et par år siden lagde vi en reality-serier for TV2 som het Prosjekt Boyband. Vi var med da musikkprodusent David Eriksen holdt audition for gutter som skulle bli Norges neste store boyband.

IMG_4008

Etter en lang utsiling var det en gjeng som ble invitert til Oslo. Fra det øyeblikket gutta kommer gående ned trappa på Oslo S så følger vi etter dem overalt med kamera. Det ble en fantastisk morsom sommer med filming.

Serien ligger ute på TV2 Sumo, linken finner du her:

http://www.tv2.no/underholdning/prosjekt-boyband

Noe av det morsomste å se var hvor fort gutta fant sine roller og hvor bra de samarbeidet. Gutta utfyller hverandre både når det gjelder musikken og i personligheter. Gjengen var supermotivert for dette her og de lærte fort!
IMG_3988

Vemund er sjarmøren, opptatt av god stil og fotball. Det ble litt spesielt da vi traff ham første gang. Jeg tror det var en venninne som hadde meldt ham på, og da vi kom med kamera var han egentlig ganske sjenert. Det viste seg at han aldri hadde sunget foran noen før. Og nå skulle han synge foran et av Norges største musikknavn, David Eriksen! Gutten er tøff, det skal ha ha. Det ble en veldig fin episode av Prosjekt Boyband!

IMG_3648

 

Andreas hadde allerede artistnavnet klart da vi møtte ham hjemme på gutterommet – ANDY HAWK! Andreas er den som tuller og skaper liv rundt seg hele tiden. Og jeg mistenker at han er ganske farlig å slippe løs på fest blant søte jenter. Jeg ville i hvert fall låst inn minne døtre! Haha

IMG_3417_2

IMG_3878

Kevin har holdt på mye med musikk tidligere og tar musikken veldig seriøst. Det var ikke tvil om at han var skikkelig boyband materialet fra dag en.  Han har en selvsikkerhet i musikken og synger utrolig fine lyse toner.

IMG_3686

 

Alexandu, WOW, for en stemme. Jeg traff ham førstegang i Trondheim. Han skulle kjøpe gitar og vi hang på og filmet. I gitarbutikken fantes det et lydrom hvor man kunne prøvespille. Jeg får fortsatt gåsehud når jeg tenker på det. Han spilte en av sine egne sanger og jeg skal love deg at David Eriksen smilte bredt! La deg ikke forlede av det søte utseende – Alexandru digger metall og GROWLING! Utrolig gøy!

IMG_3655

Thomas er også litt av en karakter. Snill gutt, synger utrolig fint og en kjempestor flørt. Nå er det lenge siden jeg har snakket med gutta, men jeg tror Thomas fortsatt har kjæreste. Vi bor ikke så langt fra hverandre i Oslo så jeg ser ham fyke rundt på en skuter av og til.

IMG_3678_2

Gøy å se at det går så bra med gutta og i morgen fremfører de låten Anna Lee.

Link til alle låtene som er med på Melodi Grand Prix finner du her:

http://www.nrk.no/mgp/hor-alle-mgp-latene-1.12781304

Jeg savner den gjengen altså! Lykke til i morgen gutter – dere vet dere har min stemme!

IMG_4051

 

 

 

Dette innlegget ble publisert i Annet. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

