Joggebukser + blazer = trendy –

Signy Fardal, sjefsredaktør i Elle, er en legende i Norsk motebransje. Jeg hadde gleden av å jobbe i Elle en periode for maaaange år siden. Det første jeg lærte meg der var – jenter kan være jævlig alright – og at vi IKKE skriver om hva som ikke er trendy. Ganske enkelt fordi det finnes ingen evige sannheter i motebransjen. Trender er dynamiske, skiftende og oppstår hele tiden i nye varianter. Moten er levende og trender kommer tilbake i en eller annen form. Og har du uttrykt deg negativt om en trend en gang så kan du banne på at den nettsaken dukker opp noen år senere og slår deg hardt i hodet.

” Ha! Du sa jo at slengbukser ikke er kult!”

En av trendene som kommer tilbake sterkt for gutta denne våren er – hold deg fast – joggebuksa! Og nå er jeg veldig glad for at jeg ikke har vært ute i media og disset gutter i joggebukse! Og ikke bare joggebuksa, men treningsklær generelt løftes ut av gymstudio og ut på catwalken og går videre til å bli street fashion. Jeg måtte blunke et par ganger da jeg så kombinasjonen joggebukse og lys bomullsblazer for første gang. Men etter at det første sjokket har lagt seg så digger jeg det! Det er komfortabelt og avslappa stil nesten på grensen til det nonchalante – men på en kul måte! Veldig fint alternativ til jeans og blazer komboen som vi nordmenn er så glad i. Du velger ikke denne stilen til et jobbmøte og du velger ikke en savile row blazer. Men se etter en bomullsblazer og hold fast på den sporty, rene stilen så drar du dette lett i land!

Tidligere i dag traff jeg Elisa Røtterud på showrommet til Bjørn Borg. Vi pratet om nettopp sportystil for gutta. Hvis du ikke har sjekket ut bloggen hennes så anbefaler jeg den. Selv jeg får lyst til å stå på ski!!! Elisa er dronningen av sporty stil!

Lette tursko fra Bjørn Borg

Lette tursko fra Bjørn Borg

Og i ettermiddag lanserte HM sin nye David Beckham kolleksjon. Her finner du nøkkelen til denne stilen. Avslappa, sporty, stilrent og veldig fresht – det er sånn vi liker våren i år! Sporty dag dette her altså – og nå stikker jeg på trening! Ha en fin kveld peeps!

fine joggebukser fra Bjørn Borg

fine joggebukser fra Bjørn Borg

Blazer og joggebukse = sant, hilsen David Beckham

Blazer og joggebukse = sant, hilsen David Beckham

IMG_9060

PS
Dette er en liten digresjon, men når man har jobbet i et magasin blir man ofte oppringt av avisjournalister som vil skrive om hva som er årets trender. De jakter på nyhetene, på det vi ikke har sett før. Hva revolusjonerer catwalken denne sesongen? Hva er det nye? Hva er helt feil? Vinklingen kan til tider bikke over og blir patetisk og den viser at vedkommende journalist ikke alltid helt forstår hva en trend er. Kan ikke noen heller ringe og spørre hva er fint nå? Haha – bare et lite hjertesukk der altså!

Dette innlegget ble publisert i Mote og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

