Problemer med utedo – noe av det mest pinlige som har skjedd meg!

 

Noen ganger må jeg bare sette meg ned, ta en kaffe og tenke at det som oppleves som pinlig i dag kommer jeg til å le av om en stund….

IMG_7461

 

Huset på landet er en enkel hytte uten innlagt toalett. Og alle som har hatt en utedo på hytta vet at det blir fullt etter hvert og da må man ut å grave. Her på tomten er det en kløft opp en fjellskrent. Dette er en del av tomta som er skyggefull og ikke lett å bruke. Vanskelig er det å komme opp der også. Derfor tenkte jeg at dette er det perfekte stedet å grave ned det unevnelige.

Altså, jeg graver en dyp grop og legger sagflis og unevneligheter lagvis og jord på toppen. Etter et års tid er det ganske godt kompostert og jeg blander inn rododendronjord og planter en rododendron der. Så graver jeg en ny grop litt lenger opp. Genialt tenkte jeg!

rododendron1

 

Det var helt til naboens hund fant veien opp til den øverste gropa her om dagen. Eieren sto nede i hagen og ropte og lokket, men hunden lot seg ikke affisere.

Nabo: – Vad gjör hon där uppe? Har hon hittat något at äta?

Meg: – Ehhhh, nei da, sikkert ikke. Eller….. jeg skal løpe opp og hente henne!

Bikkja var ikke det minste interessert i å flytte seg, jeg måtte dra henne ned. Eieren så på meg og så på utedoen og så på hunden. Ansiktsfargen skiftet flere ganger kan jeg fortelle. Og så sa vi ikke noe mer om det, men fortsatte morgenturen i stillhet.

IMG_7523

 

Jeg måtte grave på mer jord nå i etterkant kan jeg si deg. Og jeg tror ikke jeg kommer til å le av denne historien før ut på høsten en gang…..eller ? Jeg får i hvert fall veldig fine rododendroner….haha

rododendron2

 

 

Dette innlegget ble publisert i Livet på landet og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Problemer med utedo – noe av det mest pinlige som har skjedd meg!

  1. Kal Fernandes sier:

    Bonito,elegante e vc mesmo ! Abraços.

Legg igjen en kommentar

