Barberbattle!

På tide å barbere seg

På tide å barbere seg

Noe av det første menn gjør om morgenen er å barbere seg. Gamle vaner og rutiner er ofte det som bestemmer hvordan dette gjøres. Men nå er det på tide å komme til bunns i et av mannen store dilemmaer – skum eller gele?!
barber4

Og hvordan skal jeg gjøre det? Ganske enkelt, bruke skum på ene halvdelen av ansiktet og gele på den andre. Barbere og se om det er noen forskjell i det hele tatt…?

I den ene halvdelen av ansiktet bruker jeg Foam Shaver fra Biotherm Homme. Det skal sies at jeg er en skummann fra før av. Jeg skulle likt å sett at skummet var tykkere, men det inneholder beroligende ingredienser som roer og demper irritert hud.

På den andre halvdelen bruker jeg Design Shaver også den fra Biotherm Homme. Denne gjennomsiktige barbergeleen er spesiallaget for deg med skjegg eller en liten bart. I helgene hender det at jeg prøver meg på noen fjon på overleppa ☺. Poenget er at siden dette produktet er gjennomsiktig så har du mye bedre kontroll på hvor du barberer og hvordan du former skjegget.
barbering2

Resultatet overrasket meg! Høvelen glir lett gjennom skummet og barberer tett. Mens geleen har en deilig kjølende effekt, (regner med at også dette produktet har beroligende ingredienser) men nå lugger det mer.

Selv om det lugger litt mer med gel så er dette det produktet jeg liker best. Den kjølende effekten er veldig deilig og spesielt før 0700 om morgenen. Konklusjonen er at gel gir en mer behagelig oppvåkning for trøtte morratryner.

barbering3

Dette innlegget ble publisert i Annet. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

