En ode til mor!

Jeg ble født en gang på 70 tallet, mamma var ung alenemor. Et par timer etter fødselen kom legen inn og ville ha henne til å signere noen papirer. Han hadde på egen hånd funnet adoptivforeldre til meg og nå satt de klare på gangen. Klare til å ta meg med hjem…

Mormor og mamma kjeppjagde legen så stetoskop og hvite legefrakker flagret! Siden den gang har mamma kjempet som en løve for meg. dag tar hun – fortsatt – vare på meg og alle rundt seg. Bestefar er nå over 90 år, men bor fortsatt hjemme. Det kan han fordi mamma og onkel stiller opp.

Mamma er en av de mange tusen damene som jobber i dårlig betalte butikkjobber. Tenk på det neste gang du går i butikken og grynter til svar når du får igjen vekslepenger. Dama i kassa er faan meg en urkraft som fortjener bedre arbeidsvillkår, respekt, et smil og en hyggelig kommentar ALLE dager i året, ikke bare 8. mars!

197853_6181806132_5796_n

Dette innlegget ble publisert i Annet. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

