Hvitt er for pyser!

Farger krever kunnskap. Hvitt krever bare en malepensel. Når det kommer til interiør synes jeg vi har herjet lenge nok med hvitt. Det føles rett og slett litt umoderne – og nei, ikke klassisk en gang, men umoderne sa jeg! Jeg er så lei av helt hvite rom, vegger og tak og gjerne gulv også. Skal du skape liv og atmosfære i et rom så kommer du ikke utenom farger. Men jeg skjønner de som kvier seg. Å bruke farger krever mye mer av deg og møblene du har. Det blir enda viktigere å tenke helhet når du skal skape et interiør. Et het tips er å bruke folka som jobber der du kjøper maling. Spørr om råd og ikke vær redd for å bruke for mye tid. De er der for å hjelpe så be om å få se på ting. Be de komme med forslag. Dette gjelder klær også – jeg er forbauset over hvor dårlige vi er på å si » ja, det er noe jeg lurer på» når noen i en butikk spørr deg om du vil ha hjelp.

Min gode venn og tidligere kollega i Homsepatruljen Halvor Bakke har lansert et eget fargekart hos Fargerike – http://www.fargerike.no/halvors-tapetkolleksjon  God smak til penseltuppene der i gården ja! I sommer lanserte de også en egen tapetkolleksjon. Disse tapetene har i hvert fall fått meg i fyr og flammer. Halvor har hentet inspirasjon fra en Hermes kopp i Paris, isbjørner på Svalbard og syrinene i sin egen hage! Klassisk smak møter en spennende nåtid med moderne vibber!!!!

PS

Til høsten lanserer Halvor også en kul møbelkolleksjon hos Bohus – har fått en sniktitt og det er bare å glede seg 🙂

Halvor og meg i en stol fra den nye møbelkolleksjonen foran tapeter fra Fargeriket

 

Dette innlegget ble publisert i Design og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

