GI MEG EN DRINK!

Snart, snart, snart er det helg! Jeg kan nesten kjenne drinken i hånden – er det et dårlig tegn? – Skal bli så deilig å komme seg ut av byen og møte våren på torpet.

Legger ved oppskriften på en Dry Martini. Første gangen jeg drakk Dry Martini var i London for mange år siden. Jeg dro over for å se på Bombay Saphire produksjon og for å teste forskjellige varianter av drinken. Vi var innom en fire, fem nattklubber den natten. Og alle steder ville bartendren vise meg sin helt spesielle variant av verdens mest myteomspunnende drink. Du kan ikke forestille deg den skallebanken jeg våknet opp med dagen etter… Så herved er du advart, ikke overdriv –  en før middag er passe sivilisert.

Denne varianten er laget på Russian Standard Vodka:

35ml Russian Standard Vodka

10ml Vermouth

Rist alle ingrediensene forsiktig med is. Det vil si en eller to rist. Mer enn det vil gjøre at du får en smoky martini, altså uklar. Sil over i martiniglass. Oliven eller som her agurk er lekker pynt.

Dette innlegget ble publisert i Annet. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

